zondag 28 januari 2018

Zoals ik hiervoor al gezegd had, mijn volgende project ligt al klaar.

Een bh met 'zwevende' cups vergt een andere werkwijze dan een bh met onderrand.
Ten eerste wordt het patroon aangepast. Omdat er geen onderrand aan zit, moet ergens het beugelband en beugels blijven.
Om dit op te lossen wordt er aan de lijn waar de beugel komt, een extra rand van een cm aangetekend en gaat die er weer bij het rompdeel af. Iedere aanpassing die je doet, moet ergens anders weer gecorrigeerd worden.
In dit model stik je OP de cups het band  en NIET eronder. Het mv deel mag niet te hoog geplaatst worden, anders kunnen de cups gaan kantelen. Zorg ervoor dat het niet meer dan 1,5 cm boven de onderrand van de cups zit.

Zoals je ziet, eindigt het rompdeel aan de zijkant. Dit deel wordt dan eerst afgewerkt en dan pas aan de cups gestikt. Of de bovenrand eerst afgewerkt wordt, ligt aan de manier van afwerken. In dit geval heb ik omvouw gebruikt aan het rompdeel dat doorloopt aan de zijkant van de cups. Dus dan werk ik het later pas af. 

Aan de bovenrand van de cups heb ik een leuk picotje gebruikt. Voordat de cups bekleed worden, moet eerst het pico erop. Aan de bovenkant van de bovencup heb ik extra naad geknipt. 
De reden is als volgt:
Als het pico erop zit, leg je de bekleding omgekeerd op de padding. Als je de bekleding dan naar voren omslaat, moet je een ietsje extra ruimte overbruggen (padding). Je kunt beter later de extra naad eraf knippen dan dat je tekort komt. 
Dit is een van de manieren om een bovencup af te werken. Een andere manier vertel ik bij de volgende bh met zwevende cups. 



1 opmerking:

  1. Heel af en toe maak ik een bh met zwevende cups, ik moet dan zooo nadenken over de volgorde. Vind je deze lekkerder zitten dan eentje met een maagband?

    BeantwoordenVerwijderen