woensdag 14 februari 2018

Thema 'Oud en nieuw' van de groep Ladies of Lingerie and Design van de maand januari. 



Dit is de inspiratie voor het thema. Ik heb het letterlijk geïnterpreteerd als jaarwisseling, dus oud en nieuw. 
Om deze print op mijn lycra te krijgen, heb ik sublimatieprints besteld en in spiegelbeeld laten bedrukken om te spiegelen.  Dit is een techniek waarbij er een print op een A4tje wordt gedrukt. Dit moet je dan weer op een witte lycra persen. De print is wasecht en blijft mooi (althans volgens de leverancier). Hieronder een voorbeeld van een cupdeel dat bedrukt is. 


De verticale cups zijn van padding die ik bekleed heb met de bedrukte lycra en op de naad heb ik satijnband genaaid. De cups, schouderband en de sluiting zijn bedrukt met de print. Deze keer heb ik de cups van binnen ook gevoerd. 
Om het feestelijke effect te behouden is het rompdeel gemaakt van een lycra met een glittertjes effect. Het rompdeel is gevoerd met powernet. 
Omdat het schouderband wat slap is, heb ik er zwarte achter genaaid. Niet te dik, anders krijg je het niet meer door de schuifjes heen. 
De bovenkant cups en rompdeel zijn met omvouw afgewerkt. Het omvouw loopt in één stuk door van rompdeel naar rompdeel. Je moet dan wel eerst de beugels in het band doen, want je kan er later niet meer bij. Wel opletten dat je de beugels goed terugduwt. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten