vrijdag 20 oktober 2017

BH met zijstuk laatste deel   

Nu de cups klaar zijn, kunnen deze in de romp gezet worden. Helaas vergeten hiervan een foto te maken. 
Als de cups in de romp zitten, zet je als eerste het picot aan de onderrand van de romp. Dit kun je ook doen als het beugelband er als eerste opgestikt zit, kan beiden, maar ik doe het zo. 
Het picot stik je er alleen aan de goede kant op.met een gewone zigzagsteek tegen het schulpje van het picot aan. De 2e keer wacht je mee.

Het opgemeten beugelband zet je er op, een fractie over de rand van je cups. 


Als dit erop zit, stik je het picot aan de onderrand er voor de tweede keer op. Dit keer met een gestikte zigzag. 

Daarna ga je pas het beugelband er volledig opstikken. Dit mag je niet eerder doen. De reden? Het beugelband MOET over het picot heen vallen, anders klapt de onderrand om. 
Het beugelband stik je er dus in drieën op. De eerste keer heb je al gedaan, dus nu de 2e keer. Dat doe je vlak langs de aanzetrand aan de goede kant van de bh. 

Daarna doe je gelijk de 3e keer aan de verkeerde kant van de bh, dus direct op het beugelband. Zorg ervoor dat het band  OVER het picot heen valt. 
Zo, beide cups zijn klaar en nu naar het picot opstikken aan het bovendeel van de romp en zijdeel van de cups. Dit doe je in één keer. Eerst het picot met een gewone zigzag aanstikken, dan omslaan naar de verkeerde kant en stikken met een gestikte zigzag tot AAN HET CUPDEEL. Normaal gesproken kan dit tot aan de bovenrand van het cupdeel, maar omdat ik het onzichtbaar erop wil hebben, doe ik dat laatste stukje met de hand. 


Dan de sluiting. Sommigen hebben moeite met het recht erop zetten hiervan. Hiervoor heb ik een truckje. Zet een klein stukje 'wondertape' op het uiteinde van de romp aan beide kanten en je sluiting kan geen kant meer op. Stik deze er dan zonder moeite op. Doe hetzelfde met de andere kant. 

Dan nog de schouderbanden. Op het eerste stukje zet ik hetzelfde sierband als ik gebruikt heb bij de bovenrand van de cups. Dit rekt niet, vandaar een stukje. Voor het andere deel van de schouderband gebruik ik elastisch. Als laatste de beugels. 








































1 opmerking: