donderdag 30 maart 2017

Opdracht maand april vanuit het lingerieforum.

Deze maand ging het om badkleding. Ik had een perfect stofje voor een leuke bikini liggen en die heb ik gecombineerd met rood. De cups zijn voorgevormd en zitten in een romp voor 'zwevende' cups. Dit is een rompdeel waar alleen aan de zijkanten en mv stof zit. Vandaar de naam 'zwevende' cups. De rode bovenrand is er aan de goede kant opgestikt en bij de rompdelen heb ik ze doorgestikt in de aanzetnaad. Bij de cups heb het aan de binnenkant met de hand gezoomd. Vond ik mooier, anders zou je zo'n rand zien in de cups.

De slip is gebruikt van een patroon dat ik voor vele doeleinden gebruik. Dit is getekend op mijn eigen maten. Als je een goed basispatroon hebt, kun je dit met kleine aanpassingen voor meerdere modellen gebruiken. De rode band op de slip zit gerimpeld tussen de zijnaden gestikt en is aan mv gerimpeld met daarop het sieraad. Uiteraard is de slip gevoerd.


Opdracht maand maart vanuit het lingerieforum. Deze maand was de opdracht om iets te maken dat voor minimaal 50% uit mesh bestaat. Mesh is een stevige elastische transparante stof .

Gebruikte materialen zijn:
- zwarte mesh met een stipje
- zilvergrijze glittertjes lycra
- smal zwart kantje
- zwarte padding

De bh is op mijn eigen maten getekend, vertaald vanuit een bestaand patroon dat een andere cupnaad had. Het project van 'ombouwen' is geslaagd.

Onder de cups en mv deel heb ik de glitterlycra gezet om een speelser effect te krijgen.  De romp is van de transparante mesh. Omdat ik niet de juiste kleur strikjes had, heb ik deze gemaakt van satijnlint.






1 opmerking: